Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Προς Ματθαίον


Ματθαίο,
      το χέρι σου φιλώ. Σε χαιρετώ και εύχομαι υγεία και ευημερία σε εσένα και την οικογενειά σου. Γράφω σου αυτή την επιστολή με αφορμή τα όσα ο Ιώσηπος και οι Γνωστικοί συγγράφουν για την πραγματική, τη μόνη αληθινή ως λέγουν, ιστορία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Αν θυμάσε τις νύχτες μας στης Γενησαρέτ τη λίμνη, εκεί στην πολύπαθη Γαλιλαία, με το άφθονο κρασί και της μελαψές Βεδουίνες, δώσε βάση στα γραφόμενα τούτου του φυλλαδίου που είναι ικανό να αναγεννήσει απορίες και προβληματισμό στον απλό κόσμο σαν κι αυτές του μακαρίτη του Θωμά, που επισήμως πια αποκαλούμε Άπιστο.
       Αναρωτιέμαι μόνο αν είμαστε ικανοί να αντικρούσουμε αποτελεσματικά τις κατηγορίες των Γνωστικών που πέρα από τα διάφορα περιττά στοιχεία που στοχεύουν στο θυμικό των συμπατριωτών μας, ουσιαστικά δεν καταγράφουν κάτι πέρα από την αληθινή ιστορία Του όπως εμείς δεν θέλησε να αφηγηθούμε. Ευτυχώς αδελφέ μου, που δεν ζει κι ο Ιούδας, θύμα κι αυτός της συμπαιγνίας, γιατί η εξελίξεις θα ήταν διαφορετικές... Γνωρίζεις πως λειτουργούν οι επαναστάτες. Δίδουν όλη τους την ψυχή σ' έναν σκοπό που αλιμονό σου, αν τους προδώσεις. Κι ο Ιούδας δεν ένιωσε ποτέ την προδοσία. Ο Ιούδας, που κατά παραγγελία Κυρίου πάντα, πρόδιδε και φιλούσε υπέροχα!
       Ας εστιάσουμε λοιπόν, στα γεγονότα μετά την σύλληψη Του. Κάνε μια αναγωγή στα γραφόμενα του Ιώσηπου, ιδιαίτερα όσων αφορούν την δική Του συμπεριφορά και κρίνε. Ο Πόντιος Πιλάτος, θα θυμάσε, ο Ρωμαίος άρχων της θείας Ιερουσαλήμ στα χρόνια του Ηρώδη, μαζί με την δική μας, ανίερη συνεργασία και την άδολη του Ιούδα συμμετοχή, σκηνοθέτησε την σύλληψη του Ιησού και την παράλληλη απελευθέρωση του Βαραββά. Σκοπός του, να συσκοτίσει Γραμματείς και Φαρισαίους που δεν έβλεοαν με καλό μάτι τις τάσεις απόσχισης της Ιουδαίας από την κυριαρχία της Ρώμης, κάτι που θα οδηγούσε σε πιθανή πρόωρη σύγκρουση τα εντόπια συμφέροντα Ρωμαίων αξιωματούχων, Ιουδαίων συνεχιστών του Μωσαικού Νόμου και των Ζηλωτών. Στη συνέχεια είδαμε ότι και η Δίκη Του ήταν σκηνοθετημένη! Θέατροανώτερο του ελληνικού, η παράσταση του Καιάφα και το σκίσιμο του χιτώνα! Αλλά και στην Σταυρωσή Του, όταν ζήτησε νερό και του έδωσαν ξύδι, υποτίθεται περιγελώντας Τον αλλά στην πραγματικότητα του χορήγησαν μόνο μια δόση από όπιο, μπελαντόνα και χασίς ώστε τεχνηέντως να βρεθεί σε κατάσταση έκστασης και ημιλυποθυμίας... Πόσο γελάσαμε, θυμάσε ?, με εκείνο το "Τετέλεσται'! Ακόμα και στον Σταυρό, εκεί στον Γολγοθά - τον κοινώς αποκαλούμενο Κρανίου Τόπο, δεν έχανε την αίσθηση του κωμικού. Την ίδια βραδιά οι Ρωμαίοι φύλακες, κατόπιν εντολής, άνοιξαν το μνήμα Του και με άκρα μυστικότητα τον φυγάδευσαν στην ελευθερία. Έσβηναν οι λάμπες των σπιτιών, ο κόσμος θρηνούσε - η Πλάση σιωπούσε - κι Αυτός με πλοίο φοινικικό σάλπαρε για την Αθήνα, πόλη της φιλοσοφίας και σ' αυτήν ταξίδεψε την Επτάλοφη Ρώμη!
        Την Μητέρα Του μόνο, τον πιστό Ιωάννη που εξορίστηκε στην Πάτμο και αυτήν τη Μαρία τη Μαγδαληνή που τόσο Τον αγάπησε αλλά αρνήθη αυτός για χάρη των ηδονών με τις πολλές και τους πολλούς, που βουβά θρηνούν ως σήμερα,  λυπάμαι...
        Πες μου τώρα Ματθαίο, με την ειλικρίνεια ου δεν σε διακρίνει, πώς θα απαντήσουμε σ' αυτά που οι Γνωστικοί συγγράφουν και γνωρίζουμε, από πρώτο χέρι, ότι όντως ισχύουν! Θα πεις βέβαια, το ξέρω, ότι τώρα έχουμε τις δυνάμεις της τάξης και την ηγεμονία των ιδεών. Ακόμα θα ισχυριστείς, ότι όσοι γνώριζαν ή μπορούσαν να μάθουν, είτε αυτοκτόνησαν, είτε μαρτύρησαν σε τόπους μακρινούς, είτε στην καλύτερη για αυτούς και εμάς περίπτωση τρελάθηκαν και γράφουν περί Αποκάλυψης και άλλων δαιμονίων. Και πόσοι είναι πλέον αυτοί οι Γνωστικοί? Έχεις δίκιο Ματθαίε! Στο κάτω - κάτω της γραφής υπάρχει κι η καταστολή, αυτή που εξαφάνισε κι αυτήν ακόμα την φιλοσοφία των Ελλήνων!
        Για οτιδήποτε έκτακτο με χρειαστείς θα μπορούσαμε να κανονίσουμε κάποια ιδιάιτερη συνάντηση. Έχω ειδοποιήσει με ανόλογη επιστολή τον Λουκά, τον Έλληνα γιατρό, ο οποίος συμφωνεί στην προτασή μου για απάντηση. Εξ' άλλου, μην ξεχνάς, εκκρεμεί και η υπόθεση των Ευαγγελίων. Έχουμε πολλά να ούμε και βεβαίως να πιούμε.


Ο εν Χριστώ αδελφός σου,
Μάρκος.




για την μετάφραση από τα αραμαικά,
Ειρηναίος Μαράκης
Κυριακή των Βαιών 16 Απριλίου 2006 -
3 Ιανουαρίου 2011
Χανιά Κρήτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου