Η Πολιτιστική Εταιρεία Πανόρμου «Επιμενίδης» με αφορμή τα 100 χρόνια από τον θάνατο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη παρουσιάζει την δραματοποιημένη «εκδοχή» δύο διηγημάτων του ‘αγίου’ των γραμμάτων μας από την Εταιρεία Τέχνης «Βιολέττα» που συνεχίζοντας την σταθερή και επίπονη εργασία της για την παραγωγή ποιοτικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, έχει δώσει έμφαση στην ‘θεατρική’ προβολή λογοτεχνικών κειμένων.
Πρόκειται για τα διηγήματα: «Τ’ Aγνάντεμα» και «Όνειρο στο κύμα». (Τα διηγήματα μάλιστα αυτά εμπεριέχονται στα σχολικά βιβλία και διδάσκονται αντίστοιχα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.)
Πώς ξυπνάει η μνήμη; Κι όταν ξυπνήσει πώς ανασύρονται οι ακριβείς πτυχές της νοσταλγίας, του ονείρου, της μοναξιάς, της ηδονής – εμπρός και μέσα στο κενό της ύπαρξης, που συνιστά –εν τούτοις– το σώμα του Ποιητή;!
Η γλώσσα του Παπαδιαμάντη δεν αφήνει περιθώρια παρ-ερμηνειών. Απαιτεί προσήλωση, σεβασμό και προ πάντων αφιέρωση και προσευχή.
Η Μαρινέλλα Βλαχάκη και ο Αντώνης Περαντωνάκης στον λόγο, μαζί με τον Λεωνίδα Μαριδάκη στην ζωντανή επί σκηνής μουσική συνοδεία, τολμούν (με πλήρη επίγνωση του ρίσκου) ν’ αναμετρηθούν με το μέγεθος του σκιαθίτη κοσμοκαλόγερου και να ισορροπήσουν:
«…επάνω στον βράχον της ερήμου ακτής…,ανάμεσα σ’ ένα μονοπάτι κι έναν κρημνόν…», όπου αυτός «…συχνά επατούσε τα σύνορα...»!
Ο Θ. Αθανασιάδης-Νόβας, γράφοντας το 1962 για τον Παπαδιαμάντη, δίνει μάλλον το καίριο στίγμα της δραματουργικής ενάργειας του λόγου του:
«…Δύναμή του είναι η κίνηση των ηρώων του… Πώς σκηνοθετεί, πώς φωτίζει, πώς κινεί τα πρόσωπά του, έμψυχα και άψυχα, μέσα σ’ ελάχιστη ώρα και σ’ ελάχιστο χώρο και σ’ ελάχιστο φως. Και μ’ ελάχιστα λόγια. Αυτή η μικρή ιστορία χωρίς ιστορία είναι σκηνοθετημένη σ’ ένα πολλαπλό «ανάμεσα»:
ανάμεσα στους βράχους και στη θάλασσα, ανάμεσα στο φως και στο σκοτάδι, ανάμεσα στα νιάτα και στα γηρατιά, ανάμεσα μοιρολογιού και ποιμενικού άσματος, ανάμεσα ζωής και θανάτου.
Είναι ένα μυστικό «περίπου», όπου πριν προφτάσεις να καταλάβεις τι συμβαίνει έχουν όλα συμβή. Και στο βάθος αυτού του ανεκλάλητου «περίπου» η Μοίρα – πολυσάλευτη και ασάλευτη – υπό μορφή καραβιού…που κινείται και δεν προχωρεί…
Τέτοια (ανατριχιαστική) σκηνοθεσία δεν ξαναγίνεται. Έχει το ρίγος της τραγωδίας και το θάμπος του παραμυθιού…»
H Μαρινέλλα Βλαχάκη γεννήθηκε το 1954 στα Χανιά όπου ζει και εργάζεται. Από το 2000 έχει ιδρύσει και διευθύνει την Εταιρεία Τέχνης «Βιολέττα». Σκοπός του φορέα είναι η οργάνωση ποικίλων πολιτιστικών εκδηλώσεων, με έμφαση στις θεατρικές παραγωγές που βασίζονται σε λογοτεχνικά κείμενα. Έχει γράψει ποίηση, διήγημα, μυθιστόρημα, παραμύθι, σενάριο. Τελευταίο, η επανέκδοση του μυθιστορήματος «σιλάνς σιλβουπλέ» από τις εκδόσεις Μετρονόμος 2011. Ως ηθοποιός έχει εργαστεί στο θέατρο, στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο.
Ο Αντώνης Περαντωνάκης γεννήθηκε το 1963 στο Ρέθυμνο.
Σπούδασε γαλλική γλώσσα και φιλολογία στο Α.Π.Θ.
Η ενασχόλησή του με το θέατρο (σχολικό, ερασιτεχνικό, επαγγελματικό) ως εμψυχωτής, σκηνοθέτης και ηθοποιός ξεκίνησε το 1993.Είναι υπεύθυνος της Θεατρικής Ομάδας Καθηγητών της ΕΛΜΕ Νομού Ηρακλείου (ΘΟΚΝΗ) από το 1999.
Τελευταία έκδοση: «Το προζύμι» / Ποιήματα, το Οκτασέλιδο του Μπιλιέτου, τχ. 71, Παιανία, Σεπτέμβριος – Οκτώβριος 2011.
Ο Λεωνίδας Μαριδάκης γεννήθηκε το 1972 στα Χανιά.
Μετράει μέχρι τώρα δύο προσωπικούς δίσκους «Αβάδιστα» Universal/2005 (παραγωγή Νίκου Ξυδάκη) και «Σε βάθος δρόμου» metronomos 2010. Έχει συνεργαστεί επί σκηνής με πολλούς καλλιτέχνες όπως, Μάρθα Φριντζήλα, Κωστής Μαραβέγιας, Λάμια Μπεντίουι κ.α. Παράλληλα συνθέτει μουσική για θέατρο και παρουσιάζει τα τραγούδια του σε μουσικές σκηνές στην Αθήνα και στην επαρχία.
αύριο Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011 στον Χαρουπόμυλ
www.panormo.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου