«Melancholia»
Σκηνοθεσία: Λαρς φον Τρίερ
Ερμηνεία: Κίρστεν Ντανστ, Σαρλότ Γκένσμπουργκ, Κίφερ Σάδερλαντ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Τζον Χαρτ, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Μπράντι Κόρμπετ, Ούντο Κίερ
Ο πλανήτης Μελαγχολία απειλεί να καταστρέψει τη ζωή στη Γη ενώ το «παιχνίδι» με τον ναζισμό του σκηνοθέτη της ταινίας στο τελευταίο Φεστιβάλ των Καννών, απειλεί να βάλει στον πάγο την καριέρα του Λαρς φον Τρίερ. Το πρώτο μέρος του φιλμ παρουσιάζει ένα εξ αρχής προβληματικό γαμήλιο πάρτι σε έναν πολυτελή πύργο, με τη νύφη (Κίρστεν Ντανστ) σε μια κρίση κατάθλιψης να παρατάει τελικά τον γαμπρό και να κάνει έρωτα με έναν νεαρό στο γήπεδο του γκολφ, ενώ η κακότροπη μητέρα της (Σαρλότ Ράμπλινγκ) είναι εναντίον του γάμου της κόρης της αλλά και οποιουδήποτε γάμου... Και όλα αυτά ενώ ένας παράξενος μπλε πλανήτης που ονομάζεται «Μελαγχολία» πλησιάζει επικίνδυνα τη Γη ώστε όλοι να φοβούνται τη σύγκρουση μαζί του και το τέλος του κόσμου... Εδώ εστιάζει το δεύτερο μέρος της ταινίας, από τη σκοπιά της αδελφής της νύφης (Σαρλότ Γκενσμπούργκ). Ο κόσμος του Λαρς φον Τρίερ δεν περιέχει κανένα νόημα, παρά μόνο αυτό της αναπαράστασής του, πριν την απόλυτη καταστροφή. Αφήνοντας για μια ακόμη φορά στην άκρη το αναμενόμενο τρίτο μέρος της αμερικανικής τριλογίας του, το «Ουάσιγκτον», ο Λαρς φον Τρίερ θεώρησε ότι η καλύτερη μέθοδος προκειμένου να υπερβεί το προσωπικό του αδιέξοδο ήταν να το θεματοποιήσει... Μια «μαγική καλύβα» θα μπορούσε, ίσως, να σώσει τους ανθρώπους από την επερχόμενη καταστροφή -μια υπόμνηση για την τέχνη, για τον ίδιο τον κινηματογράφο...
Μια εντυπωσιακή ρουμανική ταινία
«Στις παρυφές» (Periferic)
Μπογντάν Γκεόργκ Απέτρι
Ερμηνεία: Άννα Ουλάρου, Ιωάννα Φλόρα, Άντι Βασλουιάνου, Μίμι Μπρανέσκου, Τιμοτέι Ντούμα
Εντυπωσιακό ντεμπούτο από έναν ακόμη Ρουμάνο σκηνοθέτη, που «συμπληρώνει» το σπουδαίο ρεύμα του σύγχρονου ρουμάνικου κινηματογράφου. Είκοσι τέσσερις ώρες από τη ζωή μιας νέας κοπέλας, της Ματίλντας, που βγαίνει με άδεια από τη φυλακή. Ταινία σκληρή, «στον δρόμο», με τα συναισθήματα γυμνά, εκτεθειμένα σε ένα νυστέρι που σκίζει την επιφάνεια της καθημερινής σύμβασης... Η Ματίλντα έχει περάσει ήδη δύο χρόνια στη φυλακή, και δεν έχει σκοπό να μείνει άλλο εκεί μέσα. Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, παίρνει μία μέρα άδεια. Συναντά τον αδερφό της, είναι παρούσα όταν θάβουν τη μητέρα της, εισπράττει ένα χρέος από τον εραστή της... Ο προορισμός της; Ένα φορτηγό - πλοίο και η ελευθερία της θάλασσας. Αλλά ο «σκόπελος» που δεν υπολόγισε είναι η μητρότητα, το παιδί της, που είχε αφήσει στον πατέρα του. Χρυσός Αλέξανδρος στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
«Ξαναπαντρεύομαι τη γυναίκα μου» (His girl Friday)
Σκηνοθεσία: Χάουαρντ Χοκς
Ερμηνεία: Κάρι Γκραντ, Ρόζαλιντ Ράσελ, Ραλφ Μπελαμί, Τζιν Λόκχαρτ, Πόρτερ Χολ, Κλιφ Έντουαρντς
Μια από τις καλύτερες ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ για τον μικρόκοσμο των δημοσιογράφων και την εσωτερική ζωή των εφημερίδων. Παραγωγής 1940, αλλά αγέραστη. Ο Ουόλτερ Μπερνς (Κάρυ Γκραντ), παθιασμένος εκδότης της εφημερίδας «Πρωινά Νέα», μαθαίνει ότι η πρώην σύζυγός του και «αστέρι» της δημοσιογραφίας, Χίλντι (Ρόζαλιντ Ράσελ), ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί. Αποφασίζει να την ξανακερδίσει, «χρησιμοποιώντας» το κοινό πάθος τους για τη δημοσιογραφία. Καταπληκτικό σενάριο, με δύσκολους στη μετάφραση διαλόγους, από τους Χεχτ-Λέντερερ. Αφετηρία ήταν βέβαια το σπουδαίο θεατρικό έργο «Η πρώτη σελίδα», των Χεχτ-Μακάρθουρ, που ωστόσο έχει υποστεί μια βασική διαφοροποίηση, καθώς αρχικά, στο θεατρικό, η ιστορία δεν ήταν ερωτική αλλά αφορούσε δύο άντρες συνεργάτες δημοσιογράφους, όπου ο εκδότης δεν ήθελε να χάσει τον καλύτερο δημοσιογράφο του και φίλο του. Η ιδέα να μετατρέψουν το πρωταγωνιστικό δίδυμο σε άντρα-γυναίκα με ερωτική ένταση μεταξύ τους, ήταν του ίδιου του Χοκς, και πρόσθεσε «ειδικό» βάρος στην ταινία.
«Οι νύμφες του Hindu Kush»
Σκηνοθεσία: Αννέτα Παπαθανασίου
Ντοκιμαντέρ, που μας μεταφέρει στο βορειοδυτικό Πακιστάν, στα βουνά του ινδικού Καύκασου, όπου ζουν 4.000 Καλάσα, μια αρχέγονη φυλή, που πιστεύει σε νύμφες, θεούς και ξωτικά και κάποιες θεωρίες τη συσχετίζουν με τους απογόνους του στρατού του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πάντως, έχει καταφέρει να επιβιώσει και να διατηρήσει την παράδοσή της ανάμεσα σε 165 εκατομμύρια μουσουλμάνους. Οι γυναίκες Καλάσα είναι δυνατές, αξιαγάπητες και ελεύθερες και η ταινία μας παρουσιάζει μία από αυτές, τη Σαμίμ, την πρώτη κοπέλα που κατάφερε να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο, και τη σχέση της με τον Θανάση Λερούνη, τον Έλληνα που δραστηριοποιήθηκε στην περιοχή και έπεσε θύμα απαγωγής...
« Στρουμφάκια» (The Smurfs -3D)
Σκηνοθεσία: Ράτζα Γκοσνέλ
Διεθνής υπερπαραγωγή κινουμένων σχεδίων που αναδεικνύει το... φιλοκομμουνιστικό (όπως δηλοί ο μύθος ή μάλλον η θεωρία συνωμοσίας που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια) δημιούργημα του Βέλγου Πεγιό. Στον Μεσαίωνα λοιπόν, σε ένα μαγεμένο δάσος κάπου στα βάθη της Ευρώπης, ο απαίσιος Δρακουμέλ έχει καταφέρει να ανακαλύψει το χωριό των Στρουμφ, των καλόκαρδων μικροκαμωμένων μπλε πλασμάτων που έχουν για ηγέτη και καθοδηγητή τους (προσοχή εδώ) τον έναν και μοναδικό Μπαμπαστρούμφ. Αμέσως, στο Στρουμφοχωριό σημαίνει συναγερμός και τα Στρουμφάκια σκορπίζουν ολόγυρα, προκειμένου να ξεφύγουν από τα νύχια του σατανικού μάγου, ο οποίος θέλει να τα αιχμαλωτίσει... Λίγες στιγμές αργότερα, ωστόσο, χάρη σε ένα μαγικό πέρασμα το οποίο ανακαλύπτουν τυχαία, τα κυνηγημένα Στρουμφάκια καταλήγουν στη σημερινή Νέα Υόρκη, καταμεσής του Σέντραλ Παρκ...
«Βλέπω το θάνατό σου 5» (Final Destination 5)
Σκηνοθεσία: Στίβεν Κουέιλ
Ερμηνεία: Καρλ Ούρμπαν, Έμα Μπελ, Νίκολας Ντ'Αγκόστο, Τόνι Τοντ, Ντέιβιντ Κέσνερ
Συνέχεια στο γνωστό φραντσάιζ, με μέτριες επιδόσεις. Μια ομάδα φίλων ξεκινά για εκδρομή και κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του λεωφορείου τους ένας από αυτούς διακατέχεται από έντονο προαίσθημα επερχόμενης καταστροφής... Σε λίγο, τα γεγονότα αρχίζουν να του θυμίζουν αυτά που μόλις οραματίστηκε...
http://avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=637426
Σκηνοθεσία: Λαρς φον Τρίερ
Ερμηνεία: Κίρστεν Ντανστ, Σαρλότ Γκένσμπουργκ, Κίφερ Σάδερλαντ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Τζον Χαρτ, Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ, Μπράντι Κόρμπετ, Ούντο Κίερ
Ο πλανήτης Μελαγχολία απειλεί να καταστρέψει τη ζωή στη Γη ενώ το «παιχνίδι» με τον ναζισμό του σκηνοθέτη της ταινίας στο τελευταίο Φεστιβάλ των Καννών, απειλεί να βάλει στον πάγο την καριέρα του Λαρς φον Τρίερ. Το πρώτο μέρος του φιλμ παρουσιάζει ένα εξ αρχής προβληματικό γαμήλιο πάρτι σε έναν πολυτελή πύργο, με τη νύφη (Κίρστεν Ντανστ) σε μια κρίση κατάθλιψης να παρατάει τελικά τον γαμπρό και να κάνει έρωτα με έναν νεαρό στο γήπεδο του γκολφ, ενώ η κακότροπη μητέρα της (Σαρλότ Ράμπλινγκ) είναι εναντίον του γάμου της κόρης της αλλά και οποιουδήποτε γάμου... Και όλα αυτά ενώ ένας παράξενος μπλε πλανήτης που ονομάζεται «Μελαγχολία» πλησιάζει επικίνδυνα τη Γη ώστε όλοι να φοβούνται τη σύγκρουση μαζί του και το τέλος του κόσμου... Εδώ εστιάζει το δεύτερο μέρος της ταινίας, από τη σκοπιά της αδελφής της νύφης (Σαρλότ Γκενσμπούργκ). Ο κόσμος του Λαρς φον Τρίερ δεν περιέχει κανένα νόημα, παρά μόνο αυτό της αναπαράστασής του, πριν την απόλυτη καταστροφή. Αφήνοντας για μια ακόμη φορά στην άκρη το αναμενόμενο τρίτο μέρος της αμερικανικής τριλογίας του, το «Ουάσιγκτον», ο Λαρς φον Τρίερ θεώρησε ότι η καλύτερη μέθοδος προκειμένου να υπερβεί το προσωπικό του αδιέξοδο ήταν να το θεματοποιήσει... Μια «μαγική καλύβα» θα μπορούσε, ίσως, να σώσει τους ανθρώπους από την επερχόμενη καταστροφή -μια υπόμνηση για την τέχνη, για τον ίδιο τον κινηματογράφο...
Μια εντυπωσιακή ρουμανική ταινία
«Στις παρυφές» (Periferic)
Μπογντάν Γκεόργκ Απέτρι
Ερμηνεία: Άννα Ουλάρου, Ιωάννα Φλόρα, Άντι Βασλουιάνου, Μίμι Μπρανέσκου, Τιμοτέι Ντούμα
Εντυπωσιακό ντεμπούτο από έναν ακόμη Ρουμάνο σκηνοθέτη, που «συμπληρώνει» το σπουδαίο ρεύμα του σύγχρονου ρουμάνικου κινηματογράφου. Είκοσι τέσσερις ώρες από τη ζωή μιας νέας κοπέλας, της Ματίλντας, που βγαίνει με άδεια από τη φυλακή. Ταινία σκληρή, «στον δρόμο», με τα συναισθήματα γυμνά, εκτεθειμένα σε ένα νυστέρι που σκίζει την επιφάνεια της καθημερινής σύμβασης... Η Ματίλντα έχει περάσει ήδη δύο χρόνια στη φυλακή, και δεν έχει σκοπό να μείνει άλλο εκεί μέσα. Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, παίρνει μία μέρα άδεια. Συναντά τον αδερφό της, είναι παρούσα όταν θάβουν τη μητέρα της, εισπράττει ένα χρέος από τον εραστή της... Ο προορισμός της; Ένα φορτηγό - πλοίο και η ελευθερία της θάλασσας. Αλλά ο «σκόπελος» που δεν υπολόγισε είναι η μητρότητα, το παιδί της, που είχε αφήσει στον πατέρα του. Χρυσός Αλέξανδρος στο τελευταίο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
«Ξαναπαντρεύομαι τη γυναίκα μου» (His girl Friday)
Σκηνοθεσία: Χάουαρντ Χοκς
Ερμηνεία: Κάρι Γκραντ, Ρόζαλιντ Ράσελ, Ραλφ Μπελαμί, Τζιν Λόκχαρτ, Πόρτερ Χολ, Κλιφ Έντουαρντς
Μια από τις καλύτερες ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ για τον μικρόκοσμο των δημοσιογράφων και την εσωτερική ζωή των εφημερίδων. Παραγωγής 1940, αλλά αγέραστη. Ο Ουόλτερ Μπερνς (Κάρυ Γκραντ), παθιασμένος εκδότης της εφημερίδας «Πρωινά Νέα», μαθαίνει ότι η πρώην σύζυγός του και «αστέρι» της δημοσιογραφίας, Χίλντι (Ρόζαλιντ Ράσελ), ετοιμάζεται να ξαναπαντρευτεί. Αποφασίζει να την ξανακερδίσει, «χρησιμοποιώντας» το κοινό πάθος τους για τη δημοσιογραφία. Καταπληκτικό σενάριο, με δύσκολους στη μετάφραση διαλόγους, από τους Χεχτ-Λέντερερ. Αφετηρία ήταν βέβαια το σπουδαίο θεατρικό έργο «Η πρώτη σελίδα», των Χεχτ-Μακάρθουρ, που ωστόσο έχει υποστεί μια βασική διαφοροποίηση, καθώς αρχικά, στο θεατρικό, η ιστορία δεν ήταν ερωτική αλλά αφορούσε δύο άντρες συνεργάτες δημοσιογράφους, όπου ο εκδότης δεν ήθελε να χάσει τον καλύτερο δημοσιογράφο του και φίλο του. Η ιδέα να μετατρέψουν το πρωταγωνιστικό δίδυμο σε άντρα-γυναίκα με ερωτική ένταση μεταξύ τους, ήταν του ίδιου του Χοκς, και πρόσθεσε «ειδικό» βάρος στην ταινία.
«Οι νύμφες του Hindu Kush»
Σκηνοθεσία: Αννέτα Παπαθανασίου
Ντοκιμαντέρ, που μας μεταφέρει στο βορειοδυτικό Πακιστάν, στα βουνά του ινδικού Καύκασου, όπου ζουν 4.000 Καλάσα, μια αρχέγονη φυλή, που πιστεύει σε νύμφες, θεούς και ξωτικά και κάποιες θεωρίες τη συσχετίζουν με τους απογόνους του στρατού του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πάντως, έχει καταφέρει να επιβιώσει και να διατηρήσει την παράδοσή της ανάμεσα σε 165 εκατομμύρια μουσουλμάνους. Οι γυναίκες Καλάσα είναι δυνατές, αξιαγάπητες και ελεύθερες και η ταινία μας παρουσιάζει μία από αυτές, τη Σαμίμ, την πρώτη κοπέλα που κατάφερε να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο, και τη σχέση της με τον Θανάση Λερούνη, τον Έλληνα που δραστηριοποιήθηκε στην περιοχή και έπεσε θύμα απαγωγής...
« Στρουμφάκια» (The Smurfs -3D)
Σκηνοθεσία: Ράτζα Γκοσνέλ
Διεθνής υπερπαραγωγή κινουμένων σχεδίων που αναδεικνύει το... φιλοκομμουνιστικό (όπως δηλοί ο μύθος ή μάλλον η θεωρία συνωμοσίας που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια) δημιούργημα του Βέλγου Πεγιό. Στον Μεσαίωνα λοιπόν, σε ένα μαγεμένο δάσος κάπου στα βάθη της Ευρώπης, ο απαίσιος Δρακουμέλ έχει καταφέρει να ανακαλύψει το χωριό των Στρουμφ, των καλόκαρδων μικροκαμωμένων μπλε πλασμάτων που έχουν για ηγέτη και καθοδηγητή τους (προσοχή εδώ) τον έναν και μοναδικό Μπαμπαστρούμφ. Αμέσως, στο Στρουμφοχωριό σημαίνει συναγερμός και τα Στρουμφάκια σκορπίζουν ολόγυρα, προκειμένου να ξεφύγουν από τα νύχια του σατανικού μάγου, ο οποίος θέλει να τα αιχμαλωτίσει... Λίγες στιγμές αργότερα, ωστόσο, χάρη σε ένα μαγικό πέρασμα το οποίο ανακαλύπτουν τυχαία, τα κυνηγημένα Στρουμφάκια καταλήγουν στη σημερινή Νέα Υόρκη, καταμεσής του Σέντραλ Παρκ...
«Βλέπω το θάνατό σου 5» (Final Destination 5)
Σκηνοθεσία: Στίβεν Κουέιλ
Ερμηνεία: Καρλ Ούρμπαν, Έμα Μπελ, Νίκολας Ντ'Αγκόστο, Τόνι Τοντ, Ντέιβιντ Κέσνερ
Συνέχεια στο γνωστό φραντσάιζ, με μέτριες επιδόσεις. Μια ομάδα φίλων ξεκινά για εκδρομή και κατά τη διάρκεια του δρομολογίου του λεωφορείου τους ένας από αυτούς διακατέχεται από έντονο προαίσθημα επερχόμενης καταστροφής... Σε λίγο, τα γεγονότα αρχίζουν να του θυμίζουν αυτά που μόλις οραματίστηκε...
http://avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=637426
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου