Οι γυναίκες παραμένουν το φανατικό
κοινό της λογοτεχνίας, σε ποσοστό 67,3%. Διαδίκτυο και μεγάλα
βιβλιοπωλεία κερδίζουν όλο και περισσότερο τους αναγνώστες, απειλώντας
το παραδοσιακό βιβλιοπωλείο της γειτονιάς, ενώ έχει χαθεί ο παραδοσιακός
πλασιέ βιβλίων.
Ολο και περισσότεροι νεαροί αναγνώστες στρέφονται στην ξένη
λογοτεχνία. Το Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης αυξάνει τους εκτός πόλης
επισκέπτες του, αλλά η οικονομική κρίση είχε σαφώς αντίκτυπο στη
συμπεριφορά των βιβλιόφιλων που επισκέφτηκαν τη διοργάνωση.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας που πραγματοποίησε για τέταρτη συνεχή χρονιά και δημοσιοποίησε πρόσφατα ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας (ΣΕΚΒΕ), σε δείγμα 700 επισκεπτών στο περσινό Φεστιβάλ Βιβλίου (Ιούνιος 2010).
Σύμφωνα με την έρευνα, το φεστιβάλ αύξησε το κοινό του, καθώς ένα 17% το επισκέφτηκε πέρυσι για πρώτη φορά. Ομως, στη 17ήμερη διοργάνωση του Ιουνίου, έναν μήνα μετά την υπογραφή του Μνημονίου, το ποσοστό όσων επισκεπτών αγόρασαν βιβλία απ' το φεστιβάλ μειώθηκε στο 48% (από το 55% το 2009): πρόκειται για το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό που καταγράφεται στην 4ετία, κατά την οποία ο ΣΕΚΒΕ διεξάγει ανάλογες έρευνες. Υπολογίζοντας τους συνολικούς επισκέπτες του φεστιβάλ σε 600.000, το 48% μεταφράζεται, πάντως, σε πωλήσεις 250.000-300.000 βιβλίων.
Επιπλέον, το 60% δήλωσαν ότι διάβασαν το 2010 1-5 βιβλία, ενώ το 2009 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 48%. Μειώθηκε, όμως, το ποσοστό (19,4%) όσων διάβασαν 6-10 βιβλία, αλλά κι αυτό (9,1%) όσων διάβασαν 11-19 βιβλία.
Η έρευνα του ΣΕΚΒΕ δημοσιοποιείται εν όψει του νέου, 30ού Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που θα πραγματοποιηθεί στην παραλία της πόλης από την Παρασκευή έως τις 19 Ιουνίου.
ΣΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ
http://www.enet.gr/?i=news.el.texnes&id=280555
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου